Jedzenie

Ekspresowa oszukana shakshuka z dodatkami

Dziś mam dla was mega szybki przepis na “fit” śniadanie, kolację lub w zwiększonych proporcjach nawet obiad. Oto shakshuka lub jak kto woli shakshouka. Wystarczą wam w zasadzie pomidory i jajka. Wszystko macie? To do kuchni.

Nie mogło być inaczej. Pierwszy przepis tutaj to musiało być śniadanie. Ale jakie? O dziwo wytrawne. 99% moich śniadań jem na słodko ale shakshuka to jeden JEDYNY wyjątek tej reguły. Zazwyczaj na moim stole lądują wszelkie owsianki, jaglanki, naleśniki, omlety, placuszki i gofry, a nawet zdrowe ciasta. Tak, gofry i ciasta. Kto powiedział, że zdrowe jedzenie ma być niesmaczne? To musiał być naprawdę nieszczęśliwy człowiek, który nie spróbował jeszcze sernikowego brownie z cukinii ani gofrów jaglanych z masłem orzechowym. Gwarantuje, że po zjedzeniu tych cudów odrazu zmieniłby zdanie. Pokaże wam tutaj, że jedzenie zdrowo wcale nie jest nudne, drogie ani pracochłonne. To zależy tyko od nas, jeśli ktoś zechce to oczywiście, może znaleźć takie danie na które składniki będą drogie, przygotowanie będzie trwało godzinami, a smak i tak nie będzie zadowalający, ale to nie jest reguła. Takie “fit” posiłki powinny stanowić jednak większość naszej diety, a nie całość. 

UWAGA ŁAMIĄCA WIADOMOŚĆ! 

W zdrowej diecie jest miejsce na nasze ulubione posiłki np. fast foody, pizze (która swoją drogą nie wiem czemu okrzyknięta została niezdrową, kaloryczne =/= niezdrowe), lody, słodycze i moje ukochane tosty z serem i keczupem. Ooo tak.

Co to właściwie jest ta shakshuka?

Najprościej mówiąc jest to poprostu jajko sadzone na pomidorach. Natomiast w mojej wersji obowiązkowym pomidorom będą towarzyszyły wasze ulubione warzywa, a może i nawet nie tylko.

Przepis jest banalnie prosty i maksymalnie szybki w przygotowaniu ale stwierdziłam, ze może wam się przydać i urozmaicić wasze „sposoby na jajko”. Shakshuke zazwyczaj podaję ze świeżym pieczywkiem na zakwasie domowej roboty ale każde inne też da radę. Użyjcie poprstu tego co lubicie.

Przechodząc więc do sedna. Zapraszam na przepis. Wyciagajcie pomidory i jajka z lodówki, patelnie w dłoń i do roboty!

Przygotowanie takiego posiłku to jakieś dziesięć minut roboty (o ile nawet nie mniej) więc myślę, że każdemu uda się wygospodarować tyle czasu, aby zjeść coś pysznego.

IMG_0198

Składniki:

-2 jajka (na zdjęciu jedno ogromne)

-2 średnie pomidory (najlepsze są malinowe)

-ok. 1/3 lub 1/2 małej cebuli

-odrobina oliwy lub innego tłuszczu do smażenia

-przyprawy

I tyle z podstawy! Teraz dodatki, w moim przypadku:

-cukinia

-papryka 

Polecam też: kurki, kukurydze, oliwki, dla jedzących mięso jakąś kiełbaskę lub boczek i w zasadzie wszystko na co macie ochotę- najważniejsza zasada

Przygotowanie:

  1. Na niewielkiej ilości tłuszczu podsmażamy cebulkę i pozostałe dodatki
  2. Kiedy będą lekko brązowe dodajemy pokrojone w kostkę pomidory i doprawiamy
  3. Kiedy zrobi się z nich już taka „papka” na wierzch wbijamy jajka, przykrywamy pokrywką i czekamy aż białko się zetnie
  4. Podajemy najlepiej bezpośrednio z patelni (ale niekoniecznie) z dobrym pieczywem

To wszystko! Mam nadzieje, że wam się podoba i skorzystacie z mojego przepisu! Do zobaczenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *