Przepisy

5 Przepisów na „fit”, mega szybkie i zdrowe posiłki do szkoły (i nie tylko)+ inne pomysły

Wszystkie propozycje możecie wykonać zarówno rano (nie zajmie wam to dużo czasu), jak
i wieczorem dzień wcześniej. Mam nadzieję, że zachęci to was do zrezygnowania z batonów
i drożdżówek na rzecz bardziej wartościowego posiłku, który na pewno sprawi, że będziecie czuć się pełni na znacznie dłużej. 

  1. Hiper szybki orientalny makaron ryżowy

Przepis jest BANALNIE prosty, a potrzebujecie tylko dwóch składników i maksymalnie 10 minut

Składniki:

-makaron ryżowy 

-mrożone warzywa na patelnię- mieszkanka chińska

-opcjonalnie polecam podsmażone tofu lub kurczaka (aby posiłek był pełnowartościowy)

 Przygotowanie:

  1. Makaron przygotować według zaleceń na opakowaniu (zazwyczaj namoczyć chwilę w gorącej wodzie)
  2. Warzywa podsmażyć na niewielkiej ilości tłuszczu
  3. Makaron odsączyć, dodać do warzyw i chwilę jeszcze podsmażyć, ewentualnie dodać kurczaka/tofu

     2. „Fit” naleśniki 

Teraz moje ukochane naleśniki, które swoją drogą zdarza mi się jeść naprawdę często. Moje propozycje dodatków to syrop z agawy, masło orzechowe 100%, owoce lub twarożek+cynamon+słodzidło

Składniki:

-jajko

-100g mleka

-20g proszku na budyń (można kombinować ze smakami np. malinowy, czekoladowy, chociaż ja stawiam na klasyczną śmietankę)

-30g mąki (zazwyczaj używam ryżowej, jaglanej lub owsianej)

-odrobina wody do odpowiedniej konsystencji

Przygotowanie:

Wszystko mieszamy i smażymy

IMG_0290

    3. Nocna owsianka

Ten i następny przepis należy przygotować wieczorem lub nawet jeszcze wcześniej, zrobienie ich zajmuje dosłownie kilka chwil, a rano wyjmujecie tylko z lodówki i śniadanie macie gotowe

Składniki:

-pół szklanki płatków owsianych

-mleko lub napój roślinny(do zalania płatków)

-łyżka nasion chia

-łyżeczka syropu z agawy lub inne slodzidło

-dodatki np.: orzechy, kakao, odżywka białkowa, owoce

Przygotowanie:

  1. Płatki, nasiona chia i syrop z agawy zalewamy mlekiem/napojem roślinnym do wysokości naczynia(zróbcie najlepiej w takim naczyniu, w jakim będziecie ją zabierać)
  2. Dodajemy dodatki
  3. Wstawiamy na noc do lodówki

    4. Jednoporcjowy sernik na zimno

To chyba mój ulubiony przepis ze wszystkich.Uwielbiam go! Jest pyszny i świetnie nadaje się na lunch do szkoły.

Składniki (na około 3porcje):

-250g twarogu

-150ml kefiru

-łyżka żelatyny

-30g odżywki białkowej (zamiast tego możecie użyć np. Serka waniliowego lub proszku budyniowego i słodzidła)

Przygotowanie:

  1. Żelatynę rozpuścić w odrobinie gorącej, ale nie wrzącej wody
  2. Pozostałe składniki miksujemy
  3. Dodajemy żelatynę, mieszamy
  4. Przekładamy do pojemników i odstawiamy do lodówki na noc

  5. Cynamonowa jaglanka z jabłkiem

Pod koniec zeszłego roku szkolnego wymyśliłam to śniadanko i muszę przyznać, że bardzo mi podpasowało, bo jest bardzo smaczne
i szybkie w przygotowaniu 

Składniki:

-ok.70g ugotowanej wieczorem kaszy jaglanej

-cynamon

-jabłko

-syrop z agawy/klonowy/miód

-mleko/napój roślinny

Przygotowanie:

  1. Ugotowaną kaszę wkładamy do małego garnuszka i gotujemy na mleku/napoju
  2. Kiedy kasza wciągnie trochę płynu, Dodajemy pokrojone w kostkę jabłko,cynamon i syrop
  3. Gotujemy jeszcze chwilę i gotowe

Ten przepis pozwala na mnóstwo kombinacji, polecam orzechy, kakao i inne owoce. Możecie kombinować z waszymi ulubionymi dodatkami. W wersji wytrawnej też daje radę, wiec śmiało. Wystarczy wam ugotowany woreczek kaszy jaglanej i możecie robić.

 

 INNE POMYSŁY 

Tutaj mam dla was dodatkowych kilka propozycji, które też sprawdzą się genialnie!

  1. Jogurt z granolą i owocami (np. borówkami)
  2. Budynie i kasza manna
  3. Gooofry jaglane lub owsiane
  4. Klasyczne owsianki, na które nie dodawałam przepisu, bo tego chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć
  5. Pełnoziarniste bagietki z hummusem i rukolą (mniam!)
  6. Oraz wszelkie wypieki, które możecie zrobić sobie w niedzielę i mieć zapewnione posiłki na cały tydzień. Ja proponuje sernikowe brownie z cukinii z przepisu @doomifit (klikajcie, żeby zobaczyć), wszystkim dobrze znany chlebek bananowy lub genialne domowe pieczywko z fajnymi dodatkami!

received_361366511464841

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *